Não foi possível enviar o arquivo. Será algum problema com as permissões?

Essa é uma revisão anterior do documento!


CE-091 -- Primeiro semestre de 2017

CE-091 -- Primeiro semestre de 2017

No quadro abaixo será anotado o conteúdo dado em cada aula do curso.
São indicados os Capítulos e Sessões correspondentes nas referências bibliográficas, bem como os exercícios sugeridos.

Veja ainda depois da tabela as Atividades Complementares.

Observação sobre exercícios recomendados os exercícios indicados são compatíveis com o nível e conteúdo do curso.
Se não puder fazer todos, escolha alguns entre os indicados.

Conteúdos das Aulas

Data Conteúdo Leitura Exercícios Tópico
24/02 Introdução ao curso (Prof Cesar) Ver abaixo
03/03 Ver abaixo
10/03 Não houve aula - professor doente
17/03 Discussão sobre objetivos de LAB A e B, formato do TCC e apresentação. Discussão sobre Leitura baseada em Marcone e Lakatos. Discussão de texto: Cap 1 de Box, Hunter e Hunter Ver abaixo

24/02

03/03

  • Texto para discussão na próxima aula: Capítulo I de Box, Hunter & Hunter, Statistics for experimenters. Wiley. (2a edição)

17/03

@book{10.2307/j.ctt24hqnx, ISBN = {9780691034973}, URL = {http://www.jstor.org/stable/j.ctt24hqnx}, abstract = {<p>The modern ecologist usually works in both the field and laboratory, uses statistics and computers, and often works with ecological concepts that are model-based, if not model-driven. How do we make the field and laboratory coherent? How do we link models and data? How do we use statistics to help experimentation? How do we integrate modeling and statistics? How do we confront multiple hypotheses with data and assign degrees of belief to different hypotheses? How do we deal with time series (in which data are linked from one measurement to the next) or put multiple sources of data into one inferential framework? These are the kinds of questions asked and answered by<em>The Ecological Detective</em>.</p><p>Ray Hilborn and Marc Mangel investigate ecological data much as a detective would investigate a crime scene by trying different hypotheses until a coherent picture emerges. The book is not a set of pat statistical procedures but rather an approach. The Ecological Detective makes liberal use of computer programming for the generation of hypotheses, exploration of data, and the comparison of different models. The authors' attitude is one of exploration, both statistical and graphical. The background required is minimal, so that students with an undergraduate course in statistics and ecology can profitably add this work to their tool-kit for solving ecological problems.</p>}, author = {RAY HILBORN and MARC MANGEL}, publisher = {Princeton University Press}, title = {The Ecological Detective: Confronting Models with Data (MPB-28)}, year = {1997} } </bibtex>


QR Code
QR Code disciplinas:ce091-2017-01:historico (generated for current page)